Drága Látogatónk!

Tájékoztatunk, hogy mi is cookie-kat használunk a felhasználói élményed növeléséhez! 
 
Kérlek fogadd el, ahogy szoktad máshol is :)  A cookie-kat bármikor törölheted a böngészőben található, „cookie-k törlése” opcióval. 
Menü

Arctorna ráncok ellen

arctorna-rancok-ellen
A találkozások során mindig az arc az, amit először megnézünk, hiszen szinte minden az „arcunkra van írva”.

Az arcunk tükrözi az érzelmeinket, az aktuális frissességünket vagy fáradtságunkat, a korunkat, és bizony a legtöbb esetben ez a sok-sok írás egy idő után maradandó nyomokat is hagy az arcunkon, mégpedig ráncok formájában.

Ma már nagyon sok különböző készítmény van forgalomban az arc ráncainak eltüntetésére, mérséklésére – és egyre nagyobb népszerűségnek örvend az arctorna is.
 

De mit is takar az arctorna?


Az arctorna lényegében egy természetes, vegyszermentes arcfeltöltési módszer, ahol a feltöltés nem mesterséges anyagokkal, hanem saját anyaggal történik, az arc izmainak erősítése révén.
I
tt is hasonló izomtömeg építő munka folyik, mint a fitness termekben – természetesen az arcizomzat sajátos anatómiájának megfelelően. Éppúgy, mint a fitness világában, az arctorna terén is többféle „edzésterv” létezik, teljes módszertanok, eltérő erősséggel és gyakorlatsorokkal, de a lényeg mindegyiknél azonos. Maga az arctorna nem új találmány, már az ókori keletről is maradtak fenn ilyen jellegű leírások.

 

Az arctorna módszere


Mint minden torna, az arctorna lényege is az izomzat erősítése, az izomtömeg növelése.

Az arc anatómiai sajátosságaiból adódóan ahhoz, hogy ez hatékonyan megvalósítható legyen, külső segédeszközre is szükség van, amit az esetek túlnyomó többségében a kézujjak biztosítanak. Az arctorna egyébként nem csak konkrétan az arc, hanem a nyak és a dekoltázs kapcsolódó területét is magába foglalja.

Az arctorna segítségével késleltethető az arc öregedése, a kisebb ráncok teljesen eltüntethetők, a nagyobbak mérsékelhetők, a megereszkedett arcbőr feszesebbé tehető, visszanyerhetők vele a fiatalos kontúrok. Természetesen itt is igaz, hogy a megelőzés a leghatékonyabb kezelés, de ha már határozottabb ráncok is vannak az arcon, akkor sem késő elkezdeni.

A terhelés erősségével azonban vigyázni kell! Az arctorna során is be kell tartani a fokozatosság elvét,  és természetesen az elért eredmény fenntartásához itt is folyamatos edzésekre van szükség.
 

Miért alakulnak ki a ráncok, és hogyan segít az arctorna?


Az arcbőr az idő előrehaladtával veszít nedvességtartalmából, így elkezd zsugorodni az izomszövetek volumene.

A rugalmasságát vesztett, megereszkedett bőrt a gravitáció lefelé húzza, így az arc lassan elkezd eldeformálódni.

Az arctorna segít fokozatosan visszaépíteni az izmokat, de persze mellette a folyadékpótlásról sem szabad megfeledkezni! Mivel a bőr a szem környékén a legvékonyabb, itt keletkeznek először a ráncok, de a dinamikusan megjelenő, majd eltűnő mimikai ráncok miatt a száj környékén is hamar jelennek meg maradandó ráncok.

A szakszerűen és rendszeresen végzett arctorna segítségével csökkenthetők a szem alatti karikák, az apróbb ráncok eltüntethetők, a lefelé biggyedő szájzug felemelhető, és a toka mérete is jelentősen csökkenthető.
 

Mire kell vigyázni az arctorna során?


A nem megfelelően végzett arctornával könnyen ellentétes hatást érhetünk el, így mindenképpen jól meg kell választani, hogy milyen forrásokra támaszkodunk.

Legjobb, ha elvégzünk egy speciális arctorna tanfolyamot, ahol felkészült oktatók segítenek elsajátítani a megfelelő mozdulatokat. Ha már rögzültek a gyakorlatok, otthon is bátran végezhetjük.

Az arctorna nagyon fontos eleme a ráncok „takarása” vagy védelme. Ha ez kimarad, előfordulhat, hogy csak erősítjük a ráncokat.

Legjobb 30 éves kor körül elkezdeni, de természetesen később is érdemes, viszont 70 felett már kockázatokat is rejthet. A gyakorlatokat egészséges, ép arc tornáztatására tervezték.
 

Néhány egyszerű arctorna gyakorlat:


Bemelegítés. Bemelegítésként 2-3 másodpercen keresztül grimaszoljunk.


►  Orca. Vegyünk nagy levegőt, és csináljunk belőle nagy gombócot a szájüregünkben. Ezt a gombócot tologassuk egyik oldalról a másikra, ameddig bírjuk, majd fújjuk ki a levegőt. Ismételjük háromszor. Utána harapjuk be a két orcát, és próbáljunk mosolyogni. Tartsuk 3 másodpercig. Ismételjük meg tízszer.

►  Száj. Csücsörítve dobjunk nagy puszikat. Ismételjük meg tízszer. Utána nyitott szájjal szélesen mosolyogjunk, miközben szemünket tágra nyitjuk.

►  Nyak. Toljuk előre a nyakunkat, feszítsük meg, és közben mosolyogjunk. Tartsuk 3 másodpercig. Ismételjük meg tízszer.

►  Homlok. Lazítsuk el a homlokunkat, majd a mutatóujjainkat helyezzük a szemöldökeinkre. Az ujjainkkal ellent tartva próbáljuk meg felfelé húzni a szemöldökünket tízszer egymás után. 3 másodpercig feszítsük, majd lazítsuk el.

►  Szemek. A mutató és középső ujjakat nyissuk V alakba, a középső ujjainkkal támasszuk meg a szemöldökök belső végpontját, a mutató ujjainkkal a külsőt, a szemzugon kívül. Az ujjakkal ellent tartva nézzünk fel, majd le, utána lazítsunk. Az egyes véghelyzeteket tartsuk 3-3 másodpercig, és tízszer ismételjük.

Legjobb, ha ezeket az egyszerű arctorna gyakorlatokat reggel végezzük, közvetlenül az arctisztítás után. Erősíti az arctorna hatását, ha megfelelően gondoskodunk a folyadék utánpótlásról is, és természetesen az arctornát kiegészíthetjük egy kényeztető arcmasszázzsal is.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog Arcápolás egészségmegőrzés

Keresés