Drága Látogatónk!

Tájékoztatunk, hogy mi is cookie-kat használunk a felhasználói élményed növeléséhez! 
 
Kérlek fogadd el, ahogy szoktad máshol is :)  A cookie-kat bármikor törölheted a böngészőben található, „cookie-k törlése” opcióval. 
Menü

Otthoni arcmasszázs trükkök, rendszeres használatukkal éveket fiatalodhatsz!

Arcmasszazs-otthon

A rendszeres otthoni arcmasszázs csodákat tesz, hiszen ellazítja az arcizmokat, és feszesebbé varázsolja bőrünket. Minden nap csak néhány perc. Az arcmasszázs mozdulatai a bőrápoló olajok segítségével könnyedén siklanak a bőrön. Az arcon található akupresszúrás pontok masszírozása az egész testre kihatnak.

 

Minden nő álma a fiatalabb, ragyogóbb arcbőr, és hogy ezt minél tovább meg is tudja tartani. Amíg fiatal valaki, addig ezzel nincs is gond, de ahogy telnek az évek, ez már nem ilyen egyszerű. A mindennapok teendői is megsűrűsödnek. A család, a háztartás és a munkahely gondjai az arcunkra is kiülnek. Na és persze a bőr sejtjei is, mint minden sejtünk folyamatosan öregszik, veszít rugalmasságából, megújuló képességéből, és vízmegtartó hatása is csökken.

Mit tehet ilyenkor az ember lánya? Drága szépségszalonokban tölti ideje nagy részét vagy beszerzi a korának és bőrtípusának megfelelő természetes alapanyagokból készült natúr kozmetikumait. Megismeri és alkalmazza azokat a hasznos tanácsokat és otthoni trükköket, amivel az arcát még évekig fiatalon tudja tartani.


Ha azt szeretnénk, hogy minden reggel üde arcbőrrel indulhassunk útnak, akkor a szokásaink közé fel kell vennünk a rendszeres arcmasszázst is.

 

Az arcmasszázst célszerűbb reggel végezni, de ha a reggelek nagyon sietős ritmusban telnek, akkor az esti arcmasszázs is megfelelő lesz számunkra. Az esti arcmasszázs még a könnyű, nyugodt alvásunkat is segíteni fogja.
Ha napközben mégis ránk tör a fáradság, 3 perc szünetet tartva, egy laza arcmasszázzsal újra felfrissíthetjük magunkat. Ilyenkor arckrém vagy olaj használata nélkül gyengédebben érintsük bőrünket, ne nyomkodjuk erősen és ne nyúzzuk még enyhén sem, mert az ellenkező hatást érhetjük el vele. Különösen a monitor előtt megfáradt szemünket ne erős dörzsöléssel bírjuk rá a munka folytatására. A szem környéki bőr ugyanis nagyon vékony és érzékeny.

Csak a megfelelő arcápoló olajjal vagy krémmel masszírozzuk.
Az otthoni rendszeres arcmasszázzsal rendkívül sokat tehetünk arcbőrünk szépségének megőrzéséért. Az arcmasszázs serkenti a vér- és nyirokkeringést, így arcbőrünk teltebb hatású lesz. Minden nap szánjunk rá néhány percet és egy kis idő múlva már csuklóból megy az egész.

 

Hogyan fogjunk hozzá az arcmasszázshoz?


Legelőször tisztítsuk meg az arcbőrünket arclemosóval vagy a kedvenc arcápoló olajunkkal. Erre kitűnő választás például a mandulaolaj, mely egy természetes arctisztító olaj. Képes tökéletesen eltávolítani a szennyeződéseket anélkül, hogy felborítaná a bőr természetes egyensúlyát.
A hajunkat kössük össze vagy tűzzük fel, hogy ne lógjon az arcunkba és ne akadályozza az arcmasszázs mozdulatait.

 

Az arcmasszázs technikája


Megoszlanak a vélemények arról, hogy mi a jobb, ha az arcmasszázst az ujjbegyekkel végezzük vagy a teljes ujjunkkal, esetleg tenyérrel. Ez a masszírozott területtől függ. A szem körüli érzékeny területet csak az ujjbegyünkkel, míg az állkapocs környékét teljes tenyerünkkel masszírozzuk át.

 

Az sem kőbe vésett szabály, hogy melyik területen kezdjük. Vannak, akik a homlok masszírozásával kezdik, míg mások épp azzal fejezik be az arcmasszázst.
 

Az arcmasszázs lépései


Nedves kézzel néhány cseppet a bőrápoló olajból oszlassunk el az arcbőrön. Az arcmasszázs során így könnyebben siklik a kezünk, hiszen nem szeretnénk szétfeszítéssel ártani arcbőrünknek.
Kezdjük az orrnyergünktől az arcmasszázst. Helyezzük a mutató ujjainkat az orrtő mindkét oldalához, picit időzzünk ott el, mintha ponttal akarnánk indítani a rajzolást. Majd haladjunk a szemöldök közötti rész, az orrgyök középpontja felé.

 

Óvatosan térjünk át a belső szemszögletre. Itt  az orrnyereg melletti részen gyöngéden nyomkodjuk meg a szemkörnyéki bőrt. Karikás, bedagadt szemünket a legjobban úgy tudjuk megnyugtatni, ha a gyűrűsujjal kívülről befelé haladva, finoman megmasszírozzuk a szem alját. Középső ujjunkkal a szemöldök belső részétől kifelé kövessük annak vonalát, majd körözzünk a szemgödör környékén lévő csonton. Végül a szemkörnyék ápolását fejezzük be úgy, hogy az ujjbegyeinkkel finoman dobolunk a szemek körül, így az izmok ellazulnak. Haladjunk ki egészen a halántékig ugyanezzel a technikával.
 

A halántéktól haladjunk lefelé az állkapocs vonalára ujjainkkal végigsimítva az arcunk mindkét oldalát egészen az állunk alsó pontjáig. Innen lentről felfelé haladva, hosszú ívelt mozdulattal nyomjuk fel nyitott tenyerünkkel a bőrt végig állkapcsunk vonalán a fülekig, mintha vissza akarnánk tolni az arcbőrt a szemünk vonaláig. Enyhe nyomással végezzük a mozdulatot.
 

A szánkat is érdemes átmasszírozni. Helyezzük mutató- és középső ujjunkat az ajkak fölé, közvetlenül az orrunk alá. Apró, körkörös mozdulatokkal induljunk el a szájsarkakig, egészen az állig. Ez segít a felsőajak, a száj széleinek és az orrkörnyék ráncosodásának megelőzésében.
 

A homlok masszírozásához a két szemöldök közül induljunk ki. Először rajzoljunk kis köröket, hogy eltüntessük a szemöldök közötti ráncocskákat, majd ujjainkat szintén középről indítva húzzuk kifelé a halántékunk felé. Lehet teljes tenyérrel is végezni ezt a gyakorlatot. Ujjbegyeinkkel a szemöldöktől felfelé, végig a hajtő vonalán masszírozzuk át a homlokunkat egészen a fejünk búbjáig. Ez a fejfájásunkat is enyhítheti.
Végül a homlokunktól a halántékunkon keresztül vezetve, föntről-lefelé irányuló mozdulattal, mindkét kezünkkel finoman simítsuk végig a nyakunkat egészen a kulcscsontig, ezzel fejezve be az arcmasszázst.

 

Otthoni arcmasszázs trükkök a hatás fokozására


Mindig befelé irányuló, körkörös mozdulatokkal haladjunk végig az arc minden pontján. Ez segít a megfelelő kontúrok megtartásában.


Ne szárazon masszírozzuk az arcunkat. Vagy napközben, ha egy kis arcmasszírozással frissítenénk fel magunkat, akkor ne erőteljesen tegyük azt. 
A mozdulataink mindig bentről kifelé és lentről felfelé haladjanak.

Az arcmasszázs közben végig figyeljünk az egyenletes légzésre. Ez jót tesz a vérkeringésnek is.

Ha nem vagyunk biztosak magunkban, először a tükör előtt végezzük az arcmasszázst. Akár egy kis vázlatot is készíthetünk magunknak az arcmasszázs lépéseivel. A fürdőszobai tükör mellé ki is ragaszthatjuk, amíg be nem rögzülnek a mozdulatok.


Ha extra kényeztetésre vágyunk, a hidratáló krémet is masszírozzuk be ugyanezzel a technikával a bőrbe.

Tartalomhoz tartozó címkék: bőrápolás

Keresés